Po Dubaju poruszamy się już nie wielbłądami (chociaż 60-70 lat temu byłby to popularny widok), ale taksówkami, metrem i autobusami. A w niedalekiej przyszłości – również tramwajem.

Transport Publiczny w Dubaju: Metro

Metro jest niemal w całości naziemne, a do tego bezzałogowe (sterowane komputerowo), dzięki czemu wsiadając do pierwszego wagonu, możemy jechać na samym przodzie pociągu i z nosem przyklejonym do wielkiej szyby podziwiać Dubaj. Jest to ekspresowy i tani sposób zwiedzania miasta (jego nowszej części, ciągnącej się wzdłuż autostrady Sheikh Zayed Road, bo w starszej metro zjeżdża pod ziemię).

Warto pamiętać, że jeden z wagonów metra jest przeznaczony tylko dla pań. Panowie, którzy nie zauważą oznakowania, zostaną grzecznie wyproszeni do jednego z innych, „koedukacyjnych” wagonów.

Godziny kursowania:

Sobota – Środa: 5:30 – 00:00 (linia czerwona) i 5:50 – 0:00 (linia zielona)

Czwartek: 5:30 – 1:00

Piątek: 13:00 – 1:00

Ceny biletów różnią się w zależności od tego przez ile stref przejeżdżamy. Najdroższy bilet kosztuje AED 5.80 (lipiec 2014) i upoważnia do przejazdu we wszystkich strefach w czasie 180 minut, w tym do trzech przesiadek z maksymalnie 30-minutową przerwą między przesiadkami.

Cennik, mapę metra i parę innych kwestii związanych z podróżą metrem można znaleźć na oficjalnej stronie dubajskiego metra.

Dodatkowo, pod adresem: http://metro.rtaprojects.me/index.php?action=downloads znajdziemy przygotowane do pobrania i wydruku mapki metra i okolic, rozkład jazdy oraz broszurę informacyjną.

Transport Publiczny w Dubaju: Autobusy

Autobusy autobusami, ale przystanki proszę Państwa… są klimatyzowane!

Co do samych autobusów, system nie różni się za bardzo od tego z innych dużych miast. Wsiadając do autobusu pamiętajmy jedynie, że pierwsze trzy rzędy zarezerwowane są dla pań.

Bilety można kupić na stacjach metra, czasem przystankach oraz u kierowcy (dobrze jest mieć odliczone drobne, pozwala to uniknąć kolejek i ewentualnych problemów z komunikacją).

Ceny zależne są od pokonywanych odległości – najdroższy jednorazowy bilet kosztuje AED 6.50 (lipiec 2014).

Kupując bilet na stacjach metra lub w automatach możemy zakupić Red Nol Ticket (RNT) – wielorazowy bilet, który możemy doładowywać do dziesięciu razy, i z którego można korzystać zarówno w metrze jak i w autobusie. Koszt RNT to miniumu AED 4 z czego AED 2 to koszt biletu a pozostałe AED 2 to kwota, którą możemy przeznaczyć na przejazd.

Cena biletu jednodniowego to AED 14.

Więcej informacji na oficjalnej stronie RTA.

Przydatne może okazać się narzędzie do planowania podróży. Wystarczy podać skąd i dokąd chcemy jechać, a system zaproponuje najlepsze połączenia (zarówno dla metra jak i autobusów) oraz koszt biletów.

 

 

 

SaveSave

SaveSave

Tak jak wszędzie, na tej stronie też są ciasteczka. Więcej info

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close